sys-logo Slika

Javna ustanova Osnovna škola "Husino" Tuzla

Slika 67
Aktuelno

Literarni kutak, naši učenici pišu..

 

04.03.2025 11:22
Slika
 

Predstavljamo rad učenice 9.a razreda, koji je učestvovao na konkursu.
Konkurs je u povodu 250 godina od nastanka izvorne balade Hasanaginica.
Šta meni znači balada Hasanaginica?
 
U školi obilježavamo  250 godina od nastanka,  trajanja, svevremenske, za mene, najljepše balade ,,Hasanaginica".
Neopisiva književna vrijednost, koja svojim kvalitetom se  nameće  i čuva izvorna balada kao simbol kulturnog naslijeđa.
 
Balada ,, ,Hasanaginica" je baladanastala u bogatom  historijskom miljeu, nastala i određuje određeno historijsko vrijeme i epohu. Ali,i prelazi...
 
 Živi i danas svim svojim kapacitetom.
 Traje. I trajat će.
Svevremenska balada ,,Hasanaginica"  prevazišla je sve vremenske granice, i za nas mlade je vrlo aktuelna i poučna.
Za mene je balada najljepša balada u kojoj dominira ljubav majke prema svojoj djeci.
 
Balada ,,Hasanaginica" je prekrasna bosanska , ali i bošnjacka balada o tragičnoj sudbini žene i njenoj bezuslovno majčinskoj ljubavi.
Ustvari, ljubav i  jeste posljednja žrtva balade.
 
U baladi su kanoni, odnos majke prema sinu, sina prema majci, domovini, ali I supruzi i djeci. Hasanaginica agonije prema djeci, mužu, bratu...
Sve je isprepleteno.
I sociološki, (patrijarhalni) klasni odnosi , i psihološki odnosi, i politički( ratni) odnosi u jednu prelijepu bosansku baladu.
Sav život jedne porodice je u baladi.
Za mene ja balada Hasanaginica ,balada o tragičnoj ulozi žene, ali I ljubavi kao žrtve svega.
 Ljubav jeste žrtva svih nametnutih odnosa.
Ipak,
dominira simbol majčine ljubavi.
Uvijek se vraćam, čitam i ponovo sve dublje i šire shvatam značaj i vrijednost kvalitetne naše književne vrste.
Na osnovu balade nastala je i drama Hasanaginica.
Ipak, balada je za mene .neopisiva književna vrijednost. Ponosna sam što je nastala na našem, bosanskom podneblju.
Njegovat ću je i prenositi svoje znanje na mlađu braću i sestre.

Reina Hadzibeganovic 9a
Mentor
Almira Derdemez, prof.Bosanskog/ hrvatskog i srpskog jezika i književnosti.

Povodom Dana nezavisnosti, učenici nižih razreda u okviru  sekcije  lijepog čitanja i pisanja koju vodi  profesor razredne nastave Zjada Ahmetovic,   pisali su:

 

2.3.2025.

Dan nezavisnosti Bosne i Hercegovine
 
Na dan kada je Bosna nezavisna postala
Sunce je zasjalo jako i jasno.
Na licima ljudi osmijeh je s'jao.
 
Bosna i Hercegovina je konačno svoja,
Ponosni smo na nju.
 
U srcu je nosimo, zemlju našu milu.
Bosno, volimo te!

 

Elma Kikanović, IVa

 

 

Dan nezevisnosti
Dan nezavisnosti Bosne i Hercegovine nacionalni je praznik koji se obilježava 1.marta.
29.februara i 1.marta 1992. godine održan je Referendum o nezavisnosti Bosne i Hercegovine.
Punoljetni građani glasali su na referendumu i trebali su odgovoriti na samo jedno pitanje:
„Jeste li za suverenu i nezavisnu Bosnu i Hercegovinu, državu ravnopravnih građana , naroda Bosne i Hercegovine- Muslimana, Srba, Hrvata i pripadnika drugih naroda koji u njoj žive?“
Većina građana glasala je ZA, a to je značilo opredjeljivanje građana ka novoj budućnosti zemlje ali i uvod u rat.
Danas je naša zemlja slobodna, ima svoju himnu, grb i zastavu pod kojom ponosno stojimo i kažemo: „Jedna si jedina, Bosna i Hercegovina!“

 

Jasmina Mehmedović, IVa

 

Sekcija lijepog čitanja i pisanja

Voditeljica sekcije : učiteljica Zijada Ahmetović

0 0
© ŠKOLSKI ADMINISTRATOR Amir Palavrić - 2025 oshusino.skolatk.edu.ba. Napravljeno sa mojWeb 2.10.5 | LEFTOR